Pošli to dál:

Je to opravdu jednoduché, pojďme do toho!

Jak začít? Jak správně paddlovat? Je to jednoduché a zvládnete to téměř okamžitě. Pojďme si však pojít pár základních bodů, které je potřeba na začátku dodržet. Paddleboarding je bezpečná aktivita pro lidi všech věkových kategorií či fyzické zdatnosti.

Téměř celý vodní svět se stal v současné době dětským hřištěm pro paddleboardy. Paddleboarding nabízí neuvěřitelné kardio cvičení a pomáhá zmírnit stres. Nejčastěji uváděným zdravotním přínosem tohoto spotu je zpevnění středu těla. 


KROK 1

  Ideální je klidná hladina a bezvětří s bezpečným přístupem do vody. 

  Před vyplutím nastavte délku pádla.

  Pro rekreační jízdu na klidné hladině držte hlavu pádla v mírně pokrčené paži nad hlavou (viz obrázek).

  Pro výkonnostní paddleboarding, jízdu ve vlnách a na divoké vodě nastavte délku pádla mezi 5 – 20 cm nad výšku postavy.


KROK 2

   Vydejte se na břeh do vody, která je hluboká ideálně tak do výše kolen.

   Položte si pádlo na střed prkna směrem víc k přední části.

   Vydejte se na prkno po kolenou a zastavte se tak, abyste měli rukojeť (úchyt) prkna mezi koleny.

   Udělejte několik záběrů pádlem, abyste při případné ztrátě rovnováhy padali do dostatečné hloubky.


KROK 3

   Až se budete cítit bezpečně, pomalu vystřídejte jedno koleno chodidlem, volnou rukou uchopte pádlo, vystřídejte druhou nohu a z mírného předklonu se pomalu narovnejte.

   Tímto přecházíte  do základního postavení. Rozkročte se uprostřed plováku na šíři ramen s mírně pokrčenými koleny.

   Kdykoli budete mít pocit, že ztrácíte balanc, kolena pokrčte víc, získáte stabilitu zpět.

   Dívejte se před sebe ve směru jízdy.


KROK 4

   Důležité také je, jakou stranou pádlovat!

   Pádla pro paddleboarding se vyznačují ukloněným listem. Ujistěte se, že držíte pádlo listem směřujícím dopředu.

   Pomůcka: většinou je na přední části obrázek

   Nezoufejte, pokud budete držet pádlo obráceně, taky to pojede, avšak budete stříkat vodu a trochu se brzdit.


KROK 5

   Základní záběr vychází z napnutých paží.

   Abyste plovák udrželi v přímé jízdě, směřujte pádlo kolmo do vody držením horní ruky nad spodní.

    Abyste zůstali stabilní, držte hlavu v ose. 

    Zvláště na rozbouřených vodách toho dosáhnete tak, že tělo zůstává volné a pohybují se pouze boky.


KROK 6

   Pokud držíte pádlo pravou rukou za hlavu, pádlujte podél levé strany plováku a naopak. 

   Pravidelně střídejte záběrovou stranu, abyste rovnoměrně zatížili horní polovinu těla.

   Pádlo musí být kompletně ponořené a teprve potom začnete zabírat. Tím budou vaše záběry maximálně efektivní, a navíc dosáhnete lepší stability na prkně. 

    Zanoření pádla také zajistí oporu a udrží vás ve vzpřímené pozici.


KROK 7

   Nejsnazším způsobem změny směru je plynulý záběr pádlem v co největší vzdálenosti od plováku směrem k jeho přední či zadní části.

   Možností jak se otočit existuje více.

   Jedna možnost je otáčení se pomocí pádlování směrem od špičky SUPu do strany. Případně můžete pádlovat obráceně (kontra) a také se otočit.

    U pokročilých paddleboardist, uvidíte, jak při otáčení změní postoj. Jednu nohu dají na konec paddleboardu a přenesou na něj váhu. Poté se otočí pomocí pádla a znovu se vráti do výchozího postavení.


Pošli to dál: